Trening ogólnorozwojowy w kolarstwie, czyli co robić w listopadzie i grudniu

Sezon kolarski 2019 u większości zawodników dobiegł już końca i pora pomyśleć o przygotowaniach do nowego sezonu, aby był jeszcze lepszy od ubiegłego.


Jak to zrobić?


Najlepiej dobrze przepracować okres jesienno-zimowy. Od listopada warto zacząć już pomału systematyczne treningi ogólnorozwojowe. Powinniśmy się skupić na ogólnym wzmocnieniu organizmu przez treningi na siłowni, marszobiegi, basen, crossfit, sporty drużynowe.


Nie skupiamy się w 100% na treningach kolarskich, bardziej powinniśmy się skupić się na przygotowaniu ogólnorozwojowym i siłowym. Treningi na siłowni zaczynamy od małych ciężarów i większej ilości powtórzeń, jest to faza adaptacji anatomicznej. Ma za zadanie wzmocnić i przyzwyczaić do innego rodzaju wysiłku nasze włókna mięśniowe i ścięgna. Z czasem zmieniamy proporcje na większy ciężar i mniejszą ilość powtórzeń jako typowe budowanie siły. Warto skupić się na ćwiczeniach z wolnymi ciężarami niż na maszynach. Wolne ciężary wymuszają na nas także ćwiczenie stabilizacji. Na siłowni warto też chwilę poświęcić na core stability.


Basen i marszobiegi także są świetną formą treningu w okresie przygotowawczym. Jest to nowy bodziec treningowy i świetnie sprawdza się w okresie przygotowawczym. 30min biegu da nam o wiele więcej niż 1h spędzone na rowerze. Na początku warto stosować marszobiegi, aby zaszła adaptacja układu kostno-szkieletowego. Można stosować trening np. 2min bieg 2 min marsz. Na basenie można stosować podobne zasady czyli np.4baseny i 2 min odpoczynku.


Trening rowerowy w tym okresie powinien stanowić 1-2 jednostki w tygodniu. Zaleca się jazdę w strefie tlenowej, aby zacząć pomału budować wytrzymałość, która będzie nam niezbędna w dalszej części sezonu.
W kolejnym wpisie na blogu rozłożę na czynniki pierwsze podane aktywności, jakie korzyści daje dany trening.

W kolejnym wpisie na blogu rozłożę na czynniki pierwsze podane aktywności, jakie korzyści daje dany trening ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Współpraca z zakresu treningu i dietetyki
tel; 663388570
mscycling1@gmail.com
319 wyświetlenia

©2019 by MŚ Cycling. Proudly created with Wix.com