Roztrenowanie, czyli co zrobić aby przyszły sezon był jeszcze lepszy od obecnego?


Październik kojarzy się dla większości startujących i trenujących kolarzy z okresem roztrenowania. Jest ono potrzebne zarówno dla naszej psychiki, ale także organizmu. Po wielu miesiącach treningów i wyścigów organizm potrzebuje odpoczynku, aby nabrać siły i ochoty na treningi jesienno-zimowe.


Na jak długo można odstawić rower, aby spadki formy nie były aż tak znaczące?



Zalecam moim zawodnikom w zależności od poziomu wytrenowania, a także ilości i intensywności treningów w danym sezonie od 1 do max 3 tygodni wolnego.


Jak prawidłowo przeprowadzić roztrenowanie?


Po ostatnim wyścigu zredukuj objętość treningów o 25% w porównaniu do poprzedniego tygodnia, a w następnym tygodniu o 50%. Wykonuj jazdy w 1 i 2 strefie. Po takim okresie możesz odstawić rower na 1-3 tygodnie.


Co się dzieje z organizmem, gdy odstawiam rower na dłuższy czas?



Po 10 dniach bez treningu maksymalny poziom poboru tlenu (VO2 max) zaczyna delikatnie spadać (o 1-2%). Po 28 dniach spadek ten jest już większy i może wynosić 5-6%, a po 3 miesiącach aż 20-30%

5-8 tygodni bez treningu skutkuje m.in. obniżeniem ogólnej objętości krwi, objętości wyrzutowej serca i pojemności minutowej serca. Zdolność do wykonywania interwałowych treningów zmniejsza się z powodu zwiększonej akumulacji laktatu, który odkłada się także w większych ilościach na intensywnościach niższych niż wcześniej.


Jak się odżywiać podczas roztrenowania aby nie przybrać zbytnio na wadze?


To zależy oczywiście od tego jak wyglądała nasza dieta w sezonie. Jeśli nie zmagamy się z nadprogramowymi kilogramami, to możemy pozwolić sobie także na odpoczynek od zdrowej żywności i z umiarem spożywać potrawy, których odmawialiśmy sobie w sezonie. Warto jednak postawić na dobrej jakości białko, warzywa, owoce aby regeneracja była w pełni efektywna. W okresie zimowym akceptowalna jest zwiększona masa ciała o 3-5%, którą zrzucimy w późniejszym okresie.

Pamiętaj jednak o tym, żeby ograniczyć ilość spożywanych kcal. Gdy nie trenujemy nasze zapotrzebowanie energetyczne spada.

Osoby, które chciałyby zrzucić wagę to raczej powinny przestrzegać diety, aby nie przytyć . Okres jesienno- zimowy jest najlepszy na redukcje masy ciała.


Po takim roztrenowaniu zaczynamy trening ogólnorozwojowy przez 6-8 tygodni, aby wzmocnić całe ciało i dać mu inny bodziec treningowy niż jazda na rowerze, którą stosuję w tym okresie1-2 razy w tygodniu.


Zostało nam jeszcze kilka ostatnich wolnych miejsc na podjęcie współpracy z chętnymi zawodnikami.




Zapraszamy do kontaktu ;)


www.mscycling.pl

663388570

727 wyświetlenia

©2019 by MŚ Cycling. Proudly created with Wix.com