Kreatyna- jeden z najpopularniejszych suplementów, który DZIAŁA💣💣💣


Badania wykazały, iż suplementacja kreatyny zwiększa jej stężenie w mięśniach, co z kolei prowadzi do poprawy zdolności wysiłkowych i adaptacji treningowej. Badania wskazują również, że przyjmowanie kreatyny może przyczyniać się do poprawy regeneracji potreningowej, prewencji kontuzji, poprawy termoregulacji i procesu rehabilitacji.


W odniesieniu do kolarstwa stosowanie kreatyny ma uzasadnione działanie podczas treningu siłowego, dzięki temu dojdzie do wzrostu masy mięśniowej i siły. Można także suplementować kreatynę podczas okresu, w którym wykonujemy intensywne sesje treningowe o charakterze interwałowym. Kolarze torowi oraz sprinterzy powinni stosować suplementację kreatyny przez cały sezon.🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️




➡️Jedynym skutkiem ubocznym przyjmowania kreatyny jest nieznaczny wzrost wagi ok.(0,5-1kg), spowodowany zatrzymaniem wody w organizmie. ➡️Zwyczajowa dieta zawiera 1-2g kreatyny na dzień, co pozwala na nasycenie mięśni kreatyną w 60-80%. ➡️Suplementacja kreatyny prowadzi do zwiększenia poziomu kreatyny i fosfokreatyny w mięśniach o 20-40% ➡️Najbardziej efektywnym sposobem zwiększenia zasobów kreatyny jest przyjmowanie monohydratu kreatyny w ilości 5g (albo około 0,3g/kg masy ciała), cztery razy dziennie, przez 5-7 dni. ➡️Przyjmowanie 3-5g kreatyny na dzień pozwala na utrzymywanie nasycenia mięśni kreatyną ➡️Spożywanie kreatyny z węglowodanami albo z węglowodanami i białkiem przyczynia się do większego zatrzymania jej w organizmie, co jest prawdopodobnie powiązane z wysokim poziomem insuliny.

Zazwyczaj szczytowy poziom kreatyny w osoczu uzyskiwany jest po 60 min od doustnego przyjęcia.

➡️Najpopularniejszą forma jest monohydrat kreatyny ➡️W badaniach Green i wsp. wykazano, że jednoczesne przyjęcie kreatyny (5g) z dużą ilością glukozy (95g) zwiększało magazynowanie kreatyny i węglowodanów w mięśniach.


Co więcej, w badaniu Steenge zaobserwowano, że przyjęcie kreatyny (5g) wraz z 47-97g węglowodanów i 50g białka zwiększało retencję kreatyny w organizmie


Zapraszam do współpracy z zakresu dietetyki i treningu🏋️‍♂️🚴‍♂️🍇🍈🍉🍊

📞663388570 🌐www.mscycling.pl 📧mscycling1@gmail.com

212 wyświetlenia

©2019 by MŚ Cycling. Proudly created with Wix.com