Kreatyna- jeden z najpopularniejszych suplement贸w, kt贸ry DZIA艁A馃挘馃挘馃挘


Badania wykaza艂y, i偶 suplementacja kreatyny zwi臋ksza jej st臋偶enie w mi臋艣niach, co z kolei prowadzi do poprawy zdolno艣ci wysi艂kowych i adaptacji treningowej. Badania wskazuj膮 r贸wnie偶, 偶e przyjmowanie kreatyny mo偶e przyczynia膰 si臋 do poprawy regeneracji potreningowej, prewencji kontuzji, poprawy termoregulacji i procesu rehabilitacji.


W odniesieniu do kolarstwa stosowanie kreatyny ma uzasadnione dzia艂anie podczas treningu si艂owego, dzi臋ki temu dojdzie do wzrostu masy mi臋艣niowej i si艂y. Mo偶na tak偶e suplementowa膰 kreatyn臋 podczas okresu, w kt贸rym wykonujemy intensywne sesje treningowe o charakterze interwa艂owym. Kolarze torowi oraz sprinterzy powinni stosowa膰 suplementacj臋 kreatyny przez ca艂y sezon.馃毚鈥嶁檪锔忦煔粹嶁檪锔忦煔粹嶁檪锔




鉃★笍Jedynym skutkiem ubocznym przyjmowania kreatyny jest nieznaczny wzrost wagi ok.(0,5-1kg), spowodowany zatrzymaniem wody w organizmie. 鉃★笍Zwyczajowa dieta zawiera 1-2g kreatyny na dzie艅, co pozwala na nasycenie mi臋艣ni kreatyn膮 w 60-80%. 鉃★笍Suplementacja kreatyny prowadzi do zwi臋kszenia poziomu kreatyny i fosfokreatyny w mi臋艣niach o 20-40% 鉃★笍Najbardziej efektywnym sposobem zwi臋kszenia zasob贸w kreatyny jest przyjmowanie monohydratu kreatyny w ilo艣ci 5g (albo oko艂o 0,3g/kg masy cia艂a), cztery razy dziennie, przez 5-7 dni. 鉃★笍Przyjmowanie 3-5g kreatyny na dzie艅 pozwala na utrzymywanie nasycenia mi臋艣ni kreatyn膮 鉃★笍Spo偶ywanie kreatyny z w臋glowodanami albo z w臋glowodanami i bia艂kiem przyczynia si臋 do wi臋kszego zatrzymania jej w organizmie, co jest prawdopodobnie powi膮zane z wysokim poziomem insuliny.

Zazwyczaj szczytowy poziom kreatyny w osoczu uzyskiwany jest po 60 min od doustnego przyj臋cia.

鉃★笍Najpopularniejsz膮 forma jest monohydrat kreatyny 鉃★笍W badaniach Green i wsp. wykazano, 偶e jednoczesne przyj臋cie kreatyny (5g) z du偶膮 ilo艣ci膮 glukozy (95g) zwi臋ksza艂o magazynowanie kreatyny i w臋glowodan贸w w mi臋艣niach.


Co wi臋cej, w badaniu Steenge zaobserwowano, 偶e przyj臋cie kreatyny (5g) wraz z 47-97g w臋glowodan贸w i 50g bia艂ka zwi臋ksza艂o retencj臋 kreatyny w organizmie


Zapraszam do wsp贸艂pracy z zakresu dietetyki i treningu馃弸锔忊嶁檪锔忦煔粹嶁檪锔忦煃囸煃堭煃夝煃

馃摓663388570 馃寪www.mscycling.pl 馃摟mscycling1@gmail.com

223 wy艣wietlenia

漏2019 by M艢 Cycling. Proudly created with Wix.com