Czy BCAA dzia┼éa?­čĄö Odpowied┼║ jest jednoznaczna - NIEÔŁî

BCAA zyska┼éo popularno┼Ť─ç dzi─Öki badaniom w latach 80 ubieg┼éego wieku, ┼╝e rzekomo ma zwi─Öksza─ç szybko┼Ť─ç syntezy bia┼éek mi─Ö┼Ťniowych (MPS, ang. muscle protein synthesis). Badania by┼éy wykonywane na szczurach­čÉÇ i u nich mia┼éo miejsce to zjawisko lecz niestety u ludzi­čÖőÔÇŹÔÖé´ŞĆ ju┼╝ si─Ö to nie potwierdzi┼éo. BCAA sk┼éada si─Ö tylko z 3 aminokwas├│w egzogennych( leucyna, izoleucyna i walina) a aby nast─ůpi┼é anabolizm mi─Ö┼Ťni niezb─Ödne jest 9 aminokwas├│w egzogennych. W przypadku niedoboru kt├│regokolwiek z nich synteza bia┼éek mi─Ö┼Ťniowych b─Ödzie ograniczona przez brak dost─Öpno┼Ťci aminokwas egzogennego. Dlatego po treningu nale┼╝y spo┼╝y─ç pe┼énowarto┼Ťciowe bia┼éko­čŹŚ­čžÇ­čąÜ­čąŤ, kt├│re dostarczy nam wszystkich niezb─Ödnych aminokwas├│w a nie tylko leucyny, izoleucyny i waliny.

­čĆüPodsumowanie BCAA:

Ô×í´ŞĆBCAA znajduje si─Ö w grupie C, czyli w grupie z suplementami, kt├│re wed┼éug naukowych bada┼ä nie dzia┼éaj─ů Ô×í´ŞĆBCAA jest kiepskim wyborem, je┼╝eli chcesz zahamowa─ç katabolizm po treningu. Ô×í´ŞĆBCAA nie pomo┼╝e Ci w budowie mi─Ö┼Ťni, poniewa┼╝ NIE dostarcza wszystkich aminokwas├│w egzogennych. Ô×í´ŞĆPodczas treningu za spadek energii odpowiada niskie st─Ö┼╝enie dost─Öpnej glukozy, a BCAA nam nie doda energii, lepiej jest zje┼Ť─ç przek─ůsk─Ö w─Öglowodanow─ů

Ô×í´ŞĆPo treningu spo┼╝yj bia┼éko, kt├│re w por├│wnaniu do BCAA dostarczy wszystkich aminokwas├│w, przez co zahamuje rozpad bia┼éek mi─Ö┼Ťniowych oraz nasili ich syntez─Ö.

Ps: Nie tra─ç kasy­čĺ░ na BCAA

261 wy┼Ťwietlenia

┬ę2019 by M┼Ü Cycling. Proudly created with Wix.com