Beta alanina w kolarstwie

Beta alanina- regulator r贸wnowagi kwasowo-zasadowej w organizmie馃槈

鉃★笍Beta alanina to aminokwas, b臋d膮cy sk艂adnikiem dwupeptydu karnozyny, odpowiedzialnej za utrzymanie r贸wnowagi kwasowo-zasadowej w organizmie. Podczas wysi艂ku zadaniem karnozyny, powstaj膮cej z L-histydyny i beta alaniny jest buforowanie spadku pH zwi膮zanego z powstawaniem kwasu mlekowego w mi臋艣niach.

鉃★笍Karnozyna znajduje si臋 naturalnie w piersi z kurczaka, zupach lub daniach z kurczaka馃崡.

鉃★笍Syntez臋 jej w naszym organizmie ogranicza niedob贸r beta alaniny, dlatego suplementacja L-histydyny nie ma sensu. Beta alanina powoduje zwi臋kszenie karnozyny we w艂贸knach mi臋艣niowych przez co wyd艂u偶a si臋 czas maksymalnego wysi艂ku na skutek usprawnienia gospodarki kwasowo-zasadowej.

鉃★笍Suplementacja nie wi膮偶e si臋 z 偶adnymi skutkami ubocznymi. Niekt贸rzy mog膮 czu膰 mrowienie na sk贸rze po spo偶yciu beta alaniny. Zalecana dawka to 2-6g/dob臋. Maksymalne wysycenie w mi臋艣niach nast臋puje po 4 tygodniach.

鉃★笍馃毚鈥嶁檪锔廤 kolarstwie sprawdza si臋 w przypadku kr贸tkotrwa艂ych intensywnych wysi艂k贸w jak interwa艂y Vo2max, sprinty ale u niekt贸rych sprawdza si臋 tak偶e podczas d艂u偶szego wysi艂ku np. jazdy w okolicach progu mleczanowego.

鉃★笍A Wy stosowali艣cie kiedy艣 beta alanin臋? Napiszcie jakie mieli艣cie odczucia馃






馃寪www.mscycling.pl 馃摟mscycling1@gmail.com 馃摓tel.663388570

59 wy艣wietlenia

漏2019 by M艢 Cycling. Proudly created with Wix.com